2013. március 13., szerda

12 érdekesség Mészáros Árpád Zsoltról


  1. Mészáros Árpád Zsolt 1974. március 23-án született Nyíregyházán. Saját bevallása szerint soha nem akart színész lenni, bár már gyerekkorában színjátszó körbe járt, hogy kiélhesse szereplési vágyát. Egy nap Gaál Erzsébet és Zsótér Sándor statisztákat kerestek a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházba. A meghallgatásra csak a matekóráról való igazolás reményében ment el, ennek eredménye egy forradalmár szerepe lett a Danton halála c. színdarabban. Ezután egymást követték a kisebb nagyobb prózai szerepek, azonban sokáig nem foglalkozott komolyan a színészettel. 1993-ban Verebes István került a színház igazgatói székébe, aki nem nézte jó szemmel a fiatal színész kicsapongásait, ezért elbocsátotta a társulatból, de beiratkozhatott az akkor induló stúdióba. Árpi meggyőzte Verebest a tehetségéről, és az évad végén visszavette a társulatba.
  2. Általános iskola után a vendéglátóipar felé kacsingatott, de túljelentkezés miatt csak egy szakmunkásképző iskolába vették fel. Itt három évig tanulta a teljeskörű gépi forgácsoló szakmát. 
  3. A sors hozta, hogy musicalszínész lett. "Műtétem után, a kórházi ágyban fekve, infúzióval a karomban, csövekkel a hasamban tévét néztem. Miller Zolit hallottam énekelni. Akkor született meg a gondolat: énekes leszek. Beiratkoztam Toldy Mária stúdiójába. Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház igazgatója a Jézus Krisztus Szupersztárban látott. 2001-ben a West Side Story egyik szerepére hívott."
  4. 2002-től a Budapesti Operettszínház tagja
  5. 2007-ben kiadta a Musicalek MÁZS-képpen és a Mázs-képp énekelek című szólólemezeit.
  6. 2010-ben egy szerep kedvéért megtanult lovagolni (Buga Jakab). Egy évre rá a Nemzeti Vágta Sztárfutamán III. helyezést ért el. Ehhez a szerephez kapcsolódóan az ügetővel is megismerkedett, és 2010-es Szilveszteri Ügetőn megnyerte a Zenthe Ferenc Emlékfutamot.
  7. 2012. november 24-én valóra vált régi nagy álma, megnyitotta IMÁZS névre keresztelt saját éttermét.
  8. Az eddigi legemlékezetesebb baki kérdésre elmondta.
    "Amikor már a Budapesti Operettszínházban is játszottam, volt olyan hogy egyik este itt, másnap pedig Nyíregyházán léptem fel. A két színház között óriási különbségek vannak terek és viszonyok tekintetében, az Operettszínházban pl. kétszer, vagy háromszor akkora színpadnyílás van. Amikor hazamentem a budapesti fellépés után a Légy jó mindhaláligot adtuk elő. Én játszottam a Törököt és a szerep szerint mikor ellopom a reskontót fogom magam és kirohanok a színpadról. A baj, csak az volt, hogy mivel megszoktam, hogy az Operettszínházban meg kell szaporázni a lépteimet, elkezdtem rohanni, de a Nyíregyházi viszonyok miatt 1 métert tudtam futni és nekicsapódtam a betonfalnak."
  9. Gyerekként gyakran verekedett. "Én balhés kamasz voltam, mindig legelső voltam a hülyeségekben. Egyszer például elkötöttük a barátaimmal apukám taxiját. Gondoltuk, autókázunk egyet. Perceken belül egy nagy verekedés közepén találtuk magunkat, mire észrevettük, beverték téglával a hátsó szélvédőt, az egyik haverom feje tiszta vér volt. Felment bennem a pumpa, kiugrottam, és a barátaimmal rendet tettünk. Önbíráskodás miatt marasztaltak el a bíróságon, de súlyosabb következménye szerencsére nem lett a dolognak..."
  10. Válogass MÁZS CD-i között ITT
  11. Mázs CD-ket a Vaterán is találsz - kukkants be IDE.
  12. Eddigi szerepeid közül, melyik volt az, amelyik személységedhez a legközelebb áll?
  13. Egyértelműen a Mozartot mondanám, a meg nem értett zsenit. Amikor a szerepet játszottam, teljesen átlényegültem, megérintett minden szinten. Valahogy a zeneszerző élete minden területén párhuzamot tudtam vonni a sajátommal. Nagyon szeretem Mozart életét, bár a zenéivel nem mindig tudok megbirkózni, azt gondolom a musical határozottan közelebb hozta a klasszikus zenét a populáris zenéhez, és a színház világához.
Lájk, ha kedveled MÁZSt! KLIKK!